måndag 3 augusti 2009

Det kom ett mail...

Ibland får jag mail som är lite personligare än andra. Det här kom för ett par dagar sedan och gjorde mig så glad att jag vill dela med mig:


Hej Brigitte,

Jag och min älskade M. ska gifta oss nästa sommar och jag skulle gärna vilja ge honom en "SecretBox" som morgongåva. När jag gjort efterforskningar angående just "SecretBox" på nätet dyker ditt namn upp titt som tätt - och alltid tillsammans med mycket goda referenser!!

Därför anledningen till detta mail - jag har förstås en hel del undringar kring fenomenet "SecretBox";

- I hur god tid före bröllopet bör man göra denna "SecretBox"-fotografering för att allt ska hinnas med? (Bröllopet kommer att gå av stapeln i juli 2010). Och framför allt: har du ens tid att eventuellt klämma in en "SecretBox"-fotografering innan dess eller är du redan heeeelt fullbokad för år och år framöver?

- Var sker fotograferingen rent geografiskt? I Stockholm?
Att ta mig till Stockholm (med omnejd) är inga som helst problem för mig om det är där "SecretBox"-fotograferingarna görs.

- Vad är det ungefärliga priset för en dylik fotografering?

- Och slutligen; Vad mer behöver jag känna till inför en eventuell fotografering utöver det jag redan frågat?

Själv känner jag mig rätt "obekväm" och onaturlig framför kameran (antagligen precis som de allra flesta) och den känslan lär väl knappast avta om man ska ta bilder av det mer "avklädda" slaget, som en "SecretBox"-fotografering ju ändå är.
Men jag har förstått, av inläggen på nätet att döma, att du har en behaglig personlighet och att du är väldigt duktig på att få de blivande brudarna att känna sig både bekväma och avslappnade. När man ser dina bilder kan man nog skönja den förmågan - bilderna är ju alla helt fantastiska och brudarna vackra som fotomodeller hela bunten (även om man vet att det är helt "vanliga, härliga, lagom mulliga kvinnor i sina bästa år").

Den vetskapen och din yrkesskicklighet får mig att övervinna min "fotograferingsskräck" och kasta mig in i hela den här "SecretBox"-morgongåva-härligheten. Och en sak till; om jag gör det här finns det kanske en liten gnutta hopp om att M. eventuellt skulle kunna få en schysst bild på mig för en gångs skull ;-D

Förväntansfullt ser jag fram emot ditt svar. Ha en riktigt skön sommar fram tills dess!

Soliga hälsningar,

Anna (som heter något helt annat) på Gotland



Photo Brigitte Grenfeldt

http://www.brigitte.nu/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar